Luke bb, Visoko
info@instruktorica.ba
+387 61/826-933

Blog: Ovo su tri najčešće greške na polaganju vozačkog ispita

alt text
Ovo su tri najčešće greške na polaganju vozačkog ispita

Subota je.. Dan na koji se u mom kraju polaže vozački ispit. Pored ispitne komisije redovan, a nepozvan gost je trema. Trema je posebna priča koju sam vam već pričala. Znate ono neuspjeh nasuprot uspjeha.  Bojimo li se da će neuspjeh pobijediti, naš gost je sve prisutniji.  Stvar postaje teža i lagano putujemo u greške. Eee, ovaj put nećemo o tremi, nego o greškama koje kandidati najčešće prave  i zbog kojih padaju na vozačkom ispitu.

 

Znamo da postoje eliminatorne i kumulativne greške. Eliminatorne nas automatski vode na „klupu za rezervne igrače“ – instruktor pomaže, pješaci, semafor, znakovi izričitih naredbi, ivičnjaci, dvostruke greške u parkiranju, polukružnom okretanju ili pri kretanju na uzbrdici pod ručnom ili nožnom  kočnicom (namjerno ne koristim stručne izraze). Međutim, samo je jedna od ovih u top tri.

PJEŠACI...Kandidat ometa ili ugrožava kretanje pješaka. BINGOOO! 100 bodova, nažalost idemo kući. Ova greška se ogleda u ne propuštanju pješaka, a do toga dovodi prekasno uočavanje ili ne uočavanje pješaka. Pješaci su nepredvidivi, a naša osjetila za vrijeme ispita oslabe. Trema uzima danak, a percepcija i trema ne mogu zajedno. 

Spomenuli smo kumulativne greške – greške koje se zbrajaju ...20, 30, 50 bodova. Dođemo li do 100, došli smo do kraja. Ima ih jako mnogo, ali ove dvije su najčešće. Kandidati ih ponavljaju i jako brzo samo na njima sakupe 100 bodova.

OGLEDALA...Ovdje govorimo o obavezi provjeravanja uvjeta za sigurno obavljanje radnje u saobraćaju – skretanje, preticanje, prestrojavanje, obilaženje itd. Jednostavno zaboravimo famozne „RETROVIZORE“, a obavezni smo ih pogledati prije svake naprijed navedene radnje. a to znači uvjeriti se da radnju koju namjeravamo moženo obaviti sigurno. Ove radnje su jako česte u vožnji. Trideset po trideset bodova i ubrzo sasvim dovoljno za neuspjeh.

„ŽMIGAVCI“ – pokazivači pravca kretanja. Riječ je o obavezi upozoravanja drugih učesnika u saobraćaju o našim namjerama. Kandidat ne uključuje pokazivač smjera za vožnju unazad (30 bodova), ne daje uopšte ili ne daje pravovremeno znakove pokazivačima smjera (50 bodova) i ne isključuje pravovremeno pokazivač smjera (20 bodova). Kandidati to savršeno rade na obuci, ali na ispitu im ogledala i pokazivači ostanu kod kuće.

Sve činimo da kandidate pripremimo za ove situacije. Upozoravamo ih na greške zbog kojih se pada na ispitu, ali to i nije problem. Mnoge od ovih grešaka u stvarnim situacijama dovode do saobraćajnih nezgoda koje su daleko teže od pada na vozačkom ispitu. Naš program obuke je uspješan. Kandidatima ne praštamo greške - ponavljamo radnje dok ih se ne oslobodimo. Na ispitu se ipak dogode, ali sutra kada naši kandidati polože ispit i zaborave na tremu, postaju sigurni vozači.

Nadam se da će i ovaj blog pomoći u tome,

Instruktorica Dženita Suljić

Podijelite ovu objavu
0 komentara
Objavite svoj komentar


CAPTCHA Image
Reload Image